Түр – эволюциялық бірлік. Түр критерийлері

Мерзімі : ___________

Сыныбы: ___________

Сабақ тақырыбы: § Түр – эволюциялық бірлік. Түр критерийлері.

Сабақ мақсаты: Түр – эволюциялық бірлік. Түр критерийлеріне сипаттама беру

Сабақ міндеті: 

  • оқушыларға тақырыпты өз бетінше оқып талқылауға, білім алуға көмектесу;
  • оқушылардың жеке тұлға ретінде қалыптасуы үшін өз ойларын топта және көпшілік ортада жеткізе алуға үйрету;
  • Оқушыларды топтық жұмыс барысындағы ережелерді сақтауға үйрете отырып, өзін-өзі мәдениеттілікке, тәрбиелікке бағыттауға орта құру.

Қолданатын модульдер :

  • Оқыту мен окудағы жаңа әдіс- тәсілдер.
  • Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету.
  • Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау.
  • Оқыту мен оқу ақпараттық –коммуникациялық технологиялар (АКТ) пайдалану
  • Оқытуды басқару және көшбасшылық
  • Талантты және дарынды балаларды оқыту

Стратегиялық іс-әрекет:

Психологиялық дайындық,  «Ротация », «Кубизм» әдісі.

Күтілетін нәтиже:  Түр – эволюциялық бірлік. Түр критерийлері. түсінік және білім қалыптасады

Сабақ кезеңдері

Мұғалім іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Әдіс-тәсіл

Дер

Дерек көздер

Кіріспе

15 мин

Білу

1.Оқушылармен сәлемдеседі.

2 барлық оқушыларға бір бір тілек қағаздарына жазып болып, оны мыжғылап жұдырықтаған соң сыныптастарына қарай лақтыруларын айтамын.

Топқа бөлемін.

Әр топ парталарына өз атауларын қоямын.

3.Үй тапсырмасы: 

«Ротация »

Мұғаліммен сәлемдеседі.

Бір-біріне қуаныш сыйлайтын тілектер айту. Бір екі үш төрт деп санау арқылы  4 топқа  бөліну.

1-қадам, сұрақтар дайындау (1-8 –ге дейін) сұрақтарды нөмірленген ватманарға жазып, удиторияның әр бұрышына іліп қою

2-қадам әр топқа түс бөліп беру (қызыл, сары, жасыл, көк) әр топ ватманға өз түсінің маркерімен өз сұрағына жауап береді, (әуелі жеке сосын топта.

 

 

«Ротация »

 

 

А4 қағаздары

Ережелер жазылған қағаздар

 

Түрлі түсті қаламсаптар

Жаңа

сабақтың танысты

рылымы

5 мин

Жаңа  сабақты қолдану

20  мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Түсіну, Талдау

«Мағынаны ажырату»

«Кубизм» әдісі. Плакаттар, түрлі-түсті қаламсаптар таратады

Түр — эволюциялық процестің сапалы кезені. Түр өзара шағылыса алатын немесе шағылысуға кабілетті популяциядан түрады. Түр уакыткд байланысты үзак жылдар бойы түрақты сакталады жөне үздіксіз өзгерістерде болады. Бір түрлер жойылып, екінші түрден жаңа түрдің бастамасы дамиды. Түрдің биогеоценозда өзіндік алып жаткдн кеңістігі жөне орны бар. Түрдің популяция мен түр тармағынан генетикалық жағынан үлкен айырмашыльпы бар. Түрлердід арасында морфологиялык, физиологиялык және биохимиялык айырмашы-лыктары болады.

К. Линней: "Түр әзгермейді, өуел баста канша болса, сол күйінде калады", — деді. Ч. Дарвин түрлердін өзгеретіндігін 1859 жылы "Түрлердің шығуы" деген еңбегінде дөлелдеді. Түр — генетикалық күрделі жүйе. Бі? түрдің дараларына жалпы гендік кор тән жөне олар окшауланғандыктан гендері баска түрдің дараларымен алмас-пайды. Түрге өр түрлі тур тармактары мен популяция топтары кіреді. "Түр" деген үғымды XVII ғасырдың соңында ағылшын табиғат зерттеушісі Джон Рей (1628—1705 жж.) енгізген.

Бір түрге жататын барлык даралардың шығу тегі ортак және мінез-кыльщтары үксас. Түр — органикалык дүниенін нактылы тірші-лік ететін генетикалык. жағынан бөлінбейтін бірлік өлшемі. Түр — эволюпиялык процестің бастапкы негізгі сапалы кезещ. Түр — табиғат-тағы белінбейтін ең кішкене генетикалык; түракты жүйе.

Түр критерийлері. Түр критерийлері — морфологиялык, генетика­лык, физиологиялык, биохимиялык, географиялык, экологиялык деп бөлінеді.

 

1-       Қадам кубиктің көмегімен төмендегі тапсырмаларды бөлу

·         Суреттеңіз (түсі, пішіні, өлшемі

·         Салыстырыңыз (неге ұқсас, неге ұқсамайды?)

·         Байланыстырыңыз (бұл туралы ойлағаныңызды көзге елестетіңіз)

·         Талдаңыз (неден жасалған? Неден тұрады? Не үшін?)

·         Қолданыңыз (бұнымен не жасауға болады?

·         Дәлелдеңіз («ия», «жоқ» деп оған ділел келтіру, бұл жақсы ма, әлде жаман ба ? неге ?)

2-қадам әр топ кубик бойынша өздеріне берілген тапсырмалармен жұмыс жасайды, тақырыпқа сәйкес әр оқушының жеке жауабы.

3-қадам жазған мәліметтерін топта талқылау, топтың атынан ортақ жауап дайындап және призентацияға дайындық

4- жасаған жұмыстары бойынша презентацияны бағалау

«Кубизм» әдісі

АКТ,

А4 қағаздар

Стикер

 

Суреттер

Түрлі түсті қаламсап клейлер

Қайшы

Қосымша мәліметтер

Қорытынды

5 мин

Формативтік және суммативті бағалау

Инсерт –стратегиясы

Нені үйрендің? Нені үйренгім келеді?Не қызық болды? Не қызық болмады?

Үй тапсырмасы

Сабақ барысында берілген балдарды  жинақтап топбасшылары мұғалімге алып келіп саралайды бағалайды

§ Түр – эволюциялық бірлік. Түр критерийлері.

.

 

Инсерт

стратегиясы

 

Стикерлер

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

0 пікірлер

Пікір қалдыру