Гаусс теоремасы

Пән: Физика

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

Күні: 30.01.2018 ж

Сынып: 10 А

Мектеп: «Н.Төреқұлов атындағы № 121 жом» кмм

Мұғалімнің аты-жөні:  Амзеева Злиха Бахрамовна

Қатысқандар саны: 10

Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбы

Гаусс теоремасы

Осысабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

Ø Гаусс теоремасы жайлы түсінік қалыптастыру

Ø Гаусс теоремасын пайдаланып есептер шығаруда қолдана білу

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар:

  Гаусс теоремасын түсіндіреді

Көптеген оқушылар:

Гаусс теоремасын сипаттай алады

Кейбір оқушылар:

Гаусс теоремасының формуланы қорытып, есеп шығара алады.

 

Жетістік критерийлері

Қажетті формуланы қорытады,есеп шығаруда қолданады. Анықтамасын біледі.

Тілдік мақсаттар

 

Пәнге тән лексика мен терминология:

«Электр өрісінің кернеулік ағыны», «беттік бірлік ауданы»

Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:

-         Электростатикалық қандай өріс?

-         ЭӨ күш сызықтары бірін-бірі қиып өтуі мүмкін бе ?

-         Қандай өрістер біртекті деп аталады ?

Құндылықтарды дарыту

 Мәңгілік ел ұрпақтарын тәрбиелеу мақсатынды энергияны үнемдеуді түсіндіру

Пәнаралық байланыстар

 Математика, геометрия

АКТ қолдану дағдылары

Ұялы телефоннан мәлімет іздеу

Бастапқы білім

 

ЭӨ күш сызықтары туралы мәліметке ие

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет

 

Ресурстар

Сабақтың басы

Үй тапсырмасын сұрау.

10  мин

 

 

 

 

 

 

3 мин

І.Ұйымдастыру (2 минут)

Сәлемдесу

Сынып оқушыларына  жағымды ахуал туғызу

Түгелдеу

Топқа бөлу: Оқушыларға сұрақтар және жауаптар жазылған кеспе қағаздарын тарату арылы топқа бөлеміз. «Электр өрісі», «ЭӨ кернеулігі», «ЭӨ күш сызықтары»

Үй тапсырмасын сұрау (7  минут) «Алтыбақан» ойыны. Яғни 1 топ өз сұрақтарын екінші топқа, ал 2 топ өз кезегінде 3 топқа қояды.

Өткен тақырыпқа байланысты сұрақ қою арқылы жаңа сабақтың тақырыбын анықтаймын.

-Өткен сабақта қандай тақырып өттік? Оның алдынғы сабақта ше? Осы электр өрісінің кернеулігі нені сипаттайды? (Күш сызықтарын). Бір зарядтың айналасында бірнеше күш сызықтары болады.

Ендеше, осы күш сызықтарының санын, электр өрісі кернеулігінің ағынын сипаттау үшін бүгінгі сабақта Гаусс теоремасын өтеміз.

Сұрақ қою арқылы сабақтың мақсатын анықтау.

-         Бүгінгі сабақта нені білгілерің келеді?

-         Олай болса, бүгінгі сабағымыздың мақсаты Гаусс теоремасы туралы түсінік алу.

 

 

 

Мадақтау

 

Үлестірме қағаздар

Сабақтың ортасы

17 мин

 

Жаңа сабақты «Теңге алу» ойыны арқылы жүзеге асырамыз.  Тапсырмалар жазылған конвертті оқушыларға таңдап алып, ішіндегі тапсырманы орындайды. Жаңа сабақты баяндалған тақырыпшалар жеке-жеке бөлініп сол конверттер ішіне жасырылған. Оқушылар тақырыптың мазмұнын толық ашуы керек. Және тірек сызбасын сызу керек.

І топ:

1. Қозғалмайтын, оңашаланған нүктелік зарядтың электр өрісінің күш сызықтарын қарастыру.

2. Электр өрісі кернеулігінің ағынын енгізу. Сызбасын сызып, формулаларының қорытылуын түсіндіреді.

ІІ топ:

3. Гаусс теоремасы. Анықтамасы мен формуласы айтуы тиіс.

ІІІ топ:

4. Зарядталған металл шардың өрісінің өрнегін жазу

5. Бірқалыпты зарядталған шексіз жазықтықтың өрісінің өрнегін түсіндіру.

-r сфера бетінің бірлік ауданын қиып өтетеін сызықтар саны.

               

Бұл өрнектен нүктелік зарядты қоршайтын кез келеген радиусты сфераның бетінен өтетін күш сызықтарының саны бірдей екенін көруге болады. Демек, күш сызықтары үзіліссіз.

Электр өрісінің кернеулік ағыны берілген бет элементінен қанша күш сызықтарының өтетінін көрсететін шама.

Гаусс теоремасы.

Вакуумда кез келген тұйық беттен өтетін электр өрісі кернеулік векторының ағыны сол бет ішіндегі толық зарядқа пропорционал.

   

Зарядталған металл шардың өрісінің кернеулігі

Шар сыртындағы өріс кернеулігі шар центріне оналастырылған нүктелік заряд өрісінің кернеулігімен бірдей. Шардың ішіндегі өріс кернеулігі нольге тең, себебі шардың заряды оның бетінде орналасқан. (R>r)

Зарядталған шексіз жазықтықтың күш сызықтары жазықтықтан басталатын, оған перпендикуляр түзулер. Яғни жазықтықтың өрісі біртекті.

Зарядталған жазықтықтық өрісінің кернеулігі:

Оқулық

 

А4 парағы

Сабақтың соңы

5 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қорытынды лау

5 син

Сабақты бекіту мақсатында «физикалық диктант» міндетті деңгей оқушыларынан алынады.

1.     Электр өрісінің кернеулік ағыны берілген бет элементінен қанша  . . . . өтетінін көрсететені физикалық шама .

2.     Вакуумде кез келген тұйық беттен өтетін эө кернеулік векторының ағыны сол бет ішіндегі . . . . .

3.     Шарың ішіндегі өріс кернеулігі нөлге тең, себебі . . . .

4.      . . . .  күш сызықтары жазықтықтан басталатын,  оған перпендикуляр түзулер.

 «Есеп шығару» жоғары деңгей оқушыларына арналған.

1.     Белгілі бір ауданмен шектелген ауада орналасқан заряды 2нКл тең бөлшектің тұйықталған бет бойынша өтетін электр өрісінің кернеулігінің ағынын анықта.

2.     Радиусы 2 мм тең металл шардың  центрінде орналасқан 4мкКл нүктелік заряд өрісінің кернеулігін тап.

Кері байланыс. Оқушылардың пікірлері немесе бағалау критерийі бойынша оларды бағалау, тақырып бойынша үй тапсырмасын беру

Үй тапсырмасы: §8.5.Гаусс теоремасы

Бағалау , жинаған ұпайларына сәйкес бағаланады.

Әрбір  оқушы  критерий бойынша өзін-өзі бағалайды.

Оқушының аты-жөні

«Алтыбақан»әдісі

Жаңа сабақ

Физикалық диктант

Есептер

шығару

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Үлестірме қағаздар

 

 

 

 

 

 

 

Есептерді тақтаға шығарады.

Саралау –оқушыларғақалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Есептер шығару

Оқушыларға жеке жұмыс беремін, олар деңгейіне сәйкес тапсырманы орындайды.

 

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

 

Әрбір дұрыс жауап бір балл

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

Партада түзу отыру керек.

Сабақ бойынша рефлексия

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақбағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.

Сабақ мақсатына жетті.

Оқушылар  Гаусс теоремасын білді. Формуласын қорытып, есептер шығарды .Сабақта қолданылған әдіс-тәсілдер оқушыларға қызық болды. Сабақ түрленіп өтті.

Уақыт ішінде үлгердім. Себебі уақыт белгіленіп алынған.

Жалпы баға

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы даойланыңыз)?

1: «Алтыбақан» ойыны оқушылардың өз бетінше  мағыналы сұрақтар құрастыруына ықпал етті.

 

2: Жаңа сабақты тірек сызбаларын пайдаланып, түсндіру оң нәтиже берді.

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:  Оқушыларды  бағалау критерий арқылы бағалау.

 

2: Ұлттық ойын элементтерін сабақта пайдалану.

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

0 пікірлер

Пікір қалдыру

Есім:*
E-Mail:
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
Кодты еңгізіңіз: *
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив