Сұлтанмахмұт Торайғыров «Шәкір тойы», «Бір адамға» өлеңдері

11 - сынып   5 сабақ

 

Сабатың Қазақ әдеб. 11 сынып рус. кл. Тақырыбы

Сұлтанмахмұт Торайғыров  «Шәкір тойы», «Бір адамға» өлеңдері

Мақсаты

Ақын өмірінен мағұлмат алу, өлеңнің мазмұнын ашу,идеясын анықтау.

Күтілетін нәтиже

Ақынның өмір жолын, өлеңнің мазмұнын біледі.

Өлеңдегі әдеби теориялық ұғымдарға тоқталады, өлең құрылысына талдай алады.

 Өлеңнің астарын ұғынып,кейіпкердің іс-әрекетін салыстырады, өмірмен байланыстыра отырып баға береді.

Керекті   жабдықтар

11-сынып оқулығы, ресурстық парақтары, жұмыс дәптері, нұсқаулық, кері байланыс парағыинтерактивті тақта.

Пайдаланылған әдіс–тәсілдер.

СТО:   Жоғары, төменгі дәрежелі сұрақтар,қызығушылықты ояту.

АКТ:   интерактивті тақта арқылы тапсырмалар беріледі.

ЖАҢА ТӘСІЛДЕР:  «Көршіңе әңгімелеп бер» әдісі бойынша жаңа сабақты меңгерту, «Бағдаршам» әдісі арқылы өзін-өзі бағалайды. «Ойлаудың алты қалпағы» әдісі арқылы сабақты бекіту. «Үшөлшемді күнделік» әдісі арқылы кері байланыс жасау.

Тапсырмалар

№ 2 Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру.

№3 оқушылардың сұрақ қою және олардың жауаптарына қарай әрекет ету.

№ 8 Сыни тұрғыдан ойлауды бағалау.

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері

Уақыты

минут

Мұғалім әрекеті

Оқушы әрекеті

Кіріспе

 

2 минут

 

 

 

8 минут

 

 

1. Ұйымдастыру

Оқушыларды түрлі  түстер арқылы топқа бөліп аламын.

 

 

2. Үй тапсырмасын тексеру:

«Қазақты оянсын деп сөзбен шақтым» жазып келген шығармаларын көршілері арқылы бір-біріне тексерту. Шығарманы критерийлер арқылы бағалату.

1.Сабаққа әзірленеді

Ортаға  шеңбер жасап тұрады, бір-біріне жақсы тілектерін айтады. Әртүрлі фигураларды таңдап, соның түсі бойынша үш топқа бөлінеді.

2. а) Жазып келген шығармаларын көршілері ауыстырып оқиды, тақтада көрсетілген критерийлер бойынша бір-бірін бағалайды.

Тұсаукесер

4минут

 

Қызығушылықты ояту.

Ел басшысы қандай болу керек?  Осы сұрақ арқылы оқушылардың пікірлерін білу,ойларын анықтау.

Оқушылар ойлаған сөздерін айтады,өз түсініктерін береді.

 

Негізгі бөлім

13 минут

 

 

Cұлтанмахмұт 1893 жылы 28 қазан   күні Көкшетау облысының Қызылту ауданында дүниеге келеді. Балалық,жастық шағы Баянауылда өтеді. Арғы атасы Торайғыр би болған, шешендігімен  әділдігімен ел арасында аты аңызға айналған. Өз заманының ірі тұлғасы болған. Мұқан,Тортай деген молдалардын сауатын ашады.

        Ақын 27 жасында  1920 жылы  21 мамырда ауыр науқастан қаза табады.

 

Тірек сызбамен жұмыс:

өлеңдері

поэмалары

прозасы

«Шығамын тірі болсам адам болып»,   «Шәкірт ойы»

«Анау-мынау», «Жарлау», «Бір адамға», «Бұлар кім?» т.б

«Адасқан өмір»,

«Кедей»,

 «Айтыс»,

«Қайғы»,  

«Қамар сұлу»,

«Кім жазықты?»

«Ауырмай есімнен жаңылғаным»

 

           С.Торайғыровтың шығармаларына назар салып зерттеген жазушы Ж.Аймауытов, ғалымдар Б.Кенжебаев,Ғ.Ахмедов   А.Еспенбетов т.б

«Көршіңе әңгімелеп бер» әдісі бойынша жаңа сабақты меңгерту.

Жаңа тақырыпты алдымен өздеріне оқыту, сосын  көршісіне түсіндіру.

Тапсырмалар:

А. Өлең қандай адамға, кімге арналған деп ойлайсыңдар?

В. Өлең құрылысына талдау.

С) Өлең мәтіндегі мысқыл, кекесін мағынада қолданылған жолдардан нені байқадыңдар,дәлелдеңдер.           Сөз.дікпен жұмыс

Әрқайсысы жұптық жұмыс жасайды. Алдымен ресурстық парақтағы жаңа тақырыппен өздері танысады, сосын көршісіне түсіндіреді. «Бір адамға» өлеңін оқи отырып, мазмұнын ашады

 

Топтағы әрбір оқушы өзіне берілген тапсырманы орындайды, түсінбегендерін көршісінен сұрайды немесе топпен талқылайды. «Бағдаршам» әдісі арқылы өзін-өзі бағалайды.

1.С.Торайғыровтың қандай поэмаларын білесіңдер?

2. Ақынның  қандай өлеңдерімен таныс едік?

3. Сұлтанмахмұттың ұстаздары кімдер?

Сөздік жұмысы. Ой қозғау

Оқа-әшекейлі зат.

             Бұлды түйме-бағалы ілгек

                        Шекпен-түйенің жүнінен жасалған сырт киім

                                   Нақақ-адал,бейкүнә

1. 1 шумақты үш қайталап жаттау.

2. Өлеңді бөліп мәнерлеп оқытып шығу.

3. Деңгейлік тапсырма.

І деңгей.   4-шумақты қара сөзге айналдырып жазу.

ІІ деңгей. Осындай ирониялық сарында жазылған А.Байтұрсынұлының қандай шығармасы бар?   Мазмұнын естеріне түсіруі.

І деңгей. Өлең мазмұнын айт.

ІІ деңгей. Осы өлең арқылы Шорманның Садуақасына мін,ездеме бер.

ІІ деңгей.  Осы өлең идеясымен мәндес мақал-мәтел айт.

ІІ деңгей.  Өзің біреуді әжуалап өлең шығарып көр.

 

Қорытынды

 

12 минут

 

 

 

 

4 минут

 

 

2 минут

 

 

 

3. Бекіту кезеңі «Ойлаудың алты қалпағы» әдісі. Түрлі түсті қалпақтар арқылы оқушылардың өлеңді қалай түсінгенін білу,ойларын ортаға салғызу.

«Үшөлшемді күнделік» әдісі арқылы кері байланыс жасау.

Үйге тапсырма:

1.С.Торайғыровтың өмірі,шығармашылығын оқып, түсіну.2. Осы өлең идеясымен мәндес мақал-мәтел жазып келу.    3. Өздерің біреуді әжуалап өлең шығарып көріңдер.

 

 

 

 

Алты оқушы қалпақты киіп,өзіне берілген тапсырма бойынша ойларын айтады.

 

 

Әрбір оқушы сабақтан алған әсерін,күйін, сезімін кері байланыс парағын толтыру арқылы көрсетеді.

 

 

Үйге берілген тапсырманы  жазып алады.

Сабақтың өзіндік талдауы:

 

 

 

 

 

 

 

Сабақ бойынша өзгертулер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 пікірлер

Пікір қалдыру

Есім:*
E-Mail:
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
Кодты еңгізіңіз: *
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив