Сабақтың тақырыбы: Азот және оның қосылыстары
Білімділігі: Периодтық жүйедегі азоттың орнына байланысты оны Ү топ элементі ретінде сипаттау; оқушыларды оның физикалық – химиялық қасиеттерімен таныстыру.
Дамытушылығы: Сын тұрғысынан ойлауды дамыту технологиясы арқылы оқушыларды өзіндік жұмысқа дағдыландыру және сараптау, салыстыру қабілеттерін дамыту. Өзін-өзі бақылау мен талдауды іске асыру.
Тәрбиелігі: Дәстүрлі емес оқыту әдісін қолдана отырып, оқушылардың химияға танымдық қызығушылығын қалыптастыру, ізгі тәрбие беру.
Сабақтың түрі: Жаңа білімді меңгерту
Өту әдісі: Сын тұрғысынан ойлауды дамыту технологиясы
Сабақтың көрнекілігі: Слайдтар, кестелер, тыңайтқыштар т.б.
Азот және оның қосылыстары
Жоспары:
І-кезең: Қызығушылықты ояту
( Тақырыпқа танымдық қызығушылықты, оқушының белсенділігін ояту.)
- Танымдық сұрақтар.
- ”Кім білімпаз?”
ІІ-кезең: Мағынаны ашу
(Жаңа ақпаратпен танысу.)
- Азоттың табиғатта таралуы, алынуы, физикалық – химиялық қасиеттері.
- Азоттың қолданылуы, биологиялық рөлі.
ІІІ-кезең: Ой толғау
(сабақты бекіту және қорытындылау.)
- Семантикалық карта
- Аудармашы
- Сәйкестендіру тест
- Кубизм әдісі
Сабақтың барысы:
- І. Ұйымдастыру кезеңі (2 мин)
- ІІ. Үй тапсырмасын сұрау, өткен тақырыптарға шолу жасау (9 мин)
- ІІІ. Сабақтың теориялық бөлімі (20 мин)
- IV. Cабақтың практикалық бөлімі (5 мин)
- V. Сабақты бекіту (7 мин)
- VІ. Оқушыларды бағалау және үйге тапсырма беру (2 мин)
І-кезең: Қызығушылықты ояту.
Танымдық сұрақтар.
- “Көп” сөзінің антониміне тілсіз жауды тіркесең, көз алдыңда өзгеремін, қажетті тыңайтқышқа айналамын.
- Кремний оксидінің табиғатта қандай түрлері кездеседі?
- ҮА топшасының элементтерін атаңдар.
“Кім білімпаз?”
- Азот атомының электрондық конфигурациясын жаз.
- Азот топшасына кіретін элементтер саны?
- Азот қандай тотығу дәрежелерін көрсетеді?
- Құрамында азот болатын маңызды қосылыстарды атаңдар.
- Азоттың бес валентті оксидіндегі көрсететін тотығу дәрежесі?
- Азот топшасы орналасқан топ нөмірі.
- Азоттың сутекті қосылысының атауы?
- Азот элементінің атомдық массасы қанша?
ІІ-кезең: Мағынаны ашу
- Ауада – 78,09%
- Адам ағзасында – 3,1 %
(ақуыз, дәрумен, гармон) - Өсімдіктер (ион түрінде)
- Топырақта – 0,01 – 0,04 %
Азот — өмір элементі
Инертті газ 6Li = 2Li3N
g = 1,25 г/л(қ.ж) 2Al = 2AlN
tб = -2100С N2 + O2 = 2NO
tқ = -195,80С 3H2 =2NH3
Mr = 28
ІІІ-кезең: Ой толғау
Кім жылдам?
1. Азоттың тотығу дәрежесі +5 болатын қатарды көрсетіңіз:
NO2 KNO3 NO
HNO2 HNO3 KNO3 N2NaNO3NH4NO3
2. Азоттың оксидтерін, тұздарын ажыратыңдар:
NH4ClNO2 HNO3 NO NaNO3 NH4NO3 HNO2
3. Тұздары, қышқылдары, оксидтері
NaNO3-
KNO3-
Ca(NO3)2 –
NH4NO2 –
NH4Cl –
NH3 –
AlN –
Сәйкестендіру тестісі.
V. Сабақты кубизм әдісі бойынша бекіту
- Азотқа қандай физикалық қасиет тән?
- Азотты қайда қолданылады?
- Азот табиғатта қайда кездеседі?
- Зат мөлшері 0,5 моль аммиак алу үшін аммоний хлориді мен кальций гидроксидінің қандай массасы қажет?
- Азот қандай тотығу дәрежесін көрсетеді?
- Мына айналударды жүзеге асырыңдар:
N2 → NН3 → NH4Cl → NH4NO3
VI. Оқушыларды бағалау
VIІ. Үйге тапсырма: Азот, 1-4 тапсырма
Қызылтаң орта мектебі
Химия пәнінен мұғалімі:
Серкенова Г.Б.
Сабақтың тақырыбы: Азот және оның қосылыстары