Сабақтың тақырыбы: Металдар мен бейметалдар
Мақсаты: Металдар мен бейметалдар туралы ақпарат беру. Металдар мен бейметалдардың қосылыстарының формуласын,атауларын ажырата білуге үйрету. Топта еркін жұмыс жасауға тәрбиелеу
Күтілетін нәтиже: Металдар мен бейметалдар таралуы туралы білетін болады. Металдар мен бейметалдардың қосылыстарының формуласын, атауларын ажырата білуді үйренеді. Топта еркін жұмыс жасай алады
Негізгі идеялар: Металдардың иондану энергиясы аз болғандықтан олардың валенттік электрондары оңай бөлініп, бүкіл кристалдың бойында еркін қозғала алады. Элементтер-бейметалдар қалыпты жағдайда әр түрлі агрегаттық күйде болатын жай заттарды түзеді.
Тапсырмалар
- Жұптық жұмыс «Кім көп біледі»
- Топтық жұмыс «Жоба қорғау»
- Жеке жұмыс «Деңгейлік тапсырманы орындау»
Металдар мен бейметалдар
Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары: (мұғалім және оқушы немен айналысады)
І. Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу, назарын сабаққа аудару, топқа бөлу
Сынып оқушыларын суреттерді қиындыларын құрастырып 2 топқа бөліп топтастыру.
(Металдан жасалған ракетаның суреті мен бейметалдардан йодтың суреті)
- 1 — топ: “Металдар”
- 2 — топ: “Бейметалдар”
ІІ. Талқылау үшін сұрақтар
- Химиялық элементтер неше топқа бөлінеді? (Металдар және бейметалдар)
- Неліктен олай ойлайсың? (Периодтық кестедегі металдар мен бейметалдардың орналасу тәртібіне тоқталады)
- Олай болса металдардың бейметалдардан айырмашылығы неде?
ІІІ. Жұптық жұмыс «Кім көп біледі?»
Металдар тобы
- Өнеркәсіптің негізгі металы?
- Металдардың кернеу қатарын кім жасады?
- Тайқазан 7 металдан құйылған, ол қандай металдар?
- Алғашқы көмекке пайдаланатын бейметалл?
- Ең қатты металл?
- Шаршамайтын металл?
- Азотты ашқан ағылшын ғалымы?
- Қай элементтің таңбасы айдаһар бейнесіне ұқсайды?
- Индекс, коэфициент нені көрсетеді?
- Мырыш сульфидінің қандай қабілеті бар?
Бейметалдар тобы
- Ең жеңіл металл
- Ең ауыр металл
- Ең тез балқитын металл
- Ауада жанатын сілтілік металл
- Қанның құрамына кіретін металл
- Тыңайтқыш ретінде қолданылатын сілтілік металл
- Қиын балқитын, қатты ақ түсті металл
- V топтың металл элементі
- Металлургияны грек тілінен аударғандағы қазақша баламасы.
- Өнеркәсіптік әдіспен алынатын минералдарды не деп атаймыз
Жұптар дайын үлгі жауаппен бірін-бірі бағалайды
ІV. Топтық жұмыс «Жоба қорғау»
Сіздің тобыңызда 5 рөлді: лидер, баяндамашы, хатшы, уақытсақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. Жұмыс төмендегідей жоспармен жүреді:
- Металдар тобына «Тұжырымдамалық карта»
- Бейметалдар тобына «Концептуалдық кесте»
- Бағалау
V. Жеке жұмыс «Деңгейлік тапсырманы орындау»
- Ойлау деңгейі
- Сұрақтар мен тапсырмалар
- Жауаптары
- Білу — Химиялық элементтер нешеге бөлінеді?
- Түсіну — Металдар мен бейметалдардың периодтық жүйеде орналасу тәртібін түсіндіріңіз
- Қолдану — Реакция теңдеулерін аяқтаңыз
- Талдау — Металдар мен бейметалдардың айырмашылығы мен ұқсастықтарына мысалдар келтіріп салыстырыңыз
- Жинақтау — Мына айналымдарды жүзеге асырыңыз
- Бағалау — Химия өндірісінде металдардың маңызы неде?
- Бағалау
Рефлексия
Бүгінгі сабақтан алған әсерім
Үй тапсырмасы:
Жаттығу №2, 4 орындау 82-бет.
Қызылорда облысы, Қызылорда қаласы
№261 орта мектебінің химия пәнінің мұғалімі
Алиаскарова Гульнур Бакбергеновна