Сабақтың тақырыбы: Металдардың адам өміріндегі маңызы
Мақсаты: Металдардың табиғатта таралуын, маңызын біледі. Металдар қосылыстарының формуласын, атауларын ажырата білуге үйренеді. Топта еркін жұмыс жасауға тәрбиеленеді
Күтілетін нәтиже: Металдардың табиғатта таралуын, маңызын білді. Металдар мен қосылыстарының формуласын, атауларын ажырата біледі. Топта еркін жұмыс жасайды
Негізгі идеялар: Металдар активті элементтер, қосылыстар күйінде кездеседі. Жай және күрделі заттармен әрекеттеседі. Металдардың активтілігі Н.Н. Бекетов жасаған металдардың активтік қатары бойынша анықталады. Металдар табиғи кендерден алынады. Алу әдістері де металдардың активтігіне негізделген.
Тапсырмалар
- Жұптық жұмыс — Кім көп біледі
- Топтық жұмыс — Жоба қорғау
- Жеке жұмыс — Деңгейлік тапсырманы орындау
Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары: (мұғалім және оқушы немен айналысады)
Металдардың адам өміріндегі маңызы
І. Ұйымдастыру кезеңі
Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу, назарын сабаққа аудару, топқа бөлу (2-3 минут)
Сынып оқушыларын элементтер аты бойынша (Ag, Au, Cu, Al) 4 топқа бөліп топтастыру.
- 1- топ: “Алтын”
- 2- топ: “Күміс”
- 3- топ: “Мыс”
- 4- топ: “Алюминий”
ІІ. Талқылау үшін сұрақтар. (2-3 минут)
- Химиялық элементтер неше топқа бөлінеді? (Металдар және бейметалдар)
- Неліктен олай ойлайсың? (Периодтық кестедегі металдар мен бейметалдардың орналасу тәртібіне тоқталады)
- Олай болса металдардың бейметалдардан айырмашылығы неде?
ІІІ. Жұптық жұмыс «Кім көп біледі?» (5 минут)
- Өнеркәсіптің негізгі металы? Темір
- Ең қатты металл? Вольфрам
- Шаршамайтын металл? Бериллий
- Ең жеңіл металл? Литий
- Ең ауыр металл? Осмий
- Ең тез балқитын металл? Цезий
- Ауада жанатын сілтілік металл? Цезий
- Қанның құрамына кіретін металл? Темір
- Тыңайтқыш ретінде қолданылатын сілтілік металл? Калий
- Металдардың кернеу қатарын кім жасады? Н.Н. Бекетов
- Қиын балқитын, қатты ақ түсті металл? Алюминий
- V топтың металл элементі? Висмут
- Тайқазан 7 металдан құйылған, ол қандай металдар? Темір, мырыш, қалайы, қорғасын,
мыс, күміс, алтын - Металлургияны грек тілінен аударғандағы қазақша баламасы. Металдарды өңдеу
- Химиялық элемент құрамы Э2О оксид түзеді, оның молярлық массасы 94 г/моль. Осы элементті анықтап, оған тән қасиеттерді атаңдар
Жұптар дайын үлгі жауаппен бірін-бірі бағалайды
ІV. Топтық жұмыс «Жоба қорғау» (15 минут)
Сіздің тобыңызда 5 рөлді: лидер, баяндамашы, хатшы, уақытсақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. «Джиксо» әдісі бойынша оқушылар мәтінмен танысады және төмендегідей жоспармен жүреді:
- Мыс тобына «Тұжырымдамалық карта»
- Алюминий тобына «Концептуалдық кесте»
- Күміс тобына «Ассосация»
- Алтын тобына «Даналық ағашы»
Бағалау
V. Жеке жұмыс «Деңгейлік тапсырманы орындау» (10 минут)
Ойлау деңгейі. Сұрақтар мен тапсырмалар. Жауаптары
- Білу — Химиялық элементтер нешеге бөлінеді?
- Түсіну — Металдар мен бейметалдардың периодтық жүйеде орналасу тәртібін түсіндіріңіз
- Қолдану — Мына айналымдарды жүзеге асырыңыз
- Талдау — Металдар мен бейметалдардың айырмашылығы мен ұқсастықтарына мысалдар келтіріп салыстырыңыз
- Жинақтау — CaCO3, FeS2, Cu2O массалық үлестерін есептеңдер
- Бағалау — Химия өндірісінде металдардың маңызы неде?
Бағалау
Рефлексия
Бүгінгі сабақтан алған әсерім
Кейінгі тапсырмалар: Жаттығу №1-4 орындау, 145-бет.
Кейінгі оқу: Металдардың адам өміріндегі маңызы
Қызылорда облысы, Қызылорда қаласы
№261 орта мектебінің химия және биология пәнінің мұғалімі
Алиаскарова Гульнур Бакбергеновна